lørdag 25. august 2012

Kombi kiosken

Må bare ta med et lokalt innslag i dag, siden bloggen er å finne i Laagendalsposten sin bloggliste fremover:)

I dag ruslet en stor og to små til den fineste delen av byen vår. Der finner vi også byens mest sjarmerende kiosk; Kombi kiosken. 
Aner ikke hvor lenge den har eksistert, men jeg akter å finne ut mer om denne kiosken fremover. (kanskje noen kan hjelpe?)

Jeg måtte inn og nyte lukten av kaffe, te og diverse søtsaker. Ble raskt fristet til å kjøpe med meg nykvernet kaffe.
Kioskeieren selv kvernet og pakket kaffen for oss, og da han tapet igjen posen måtte jeg bare kommentere den fine tapen. 
Han kunne fortelle at denne kjøpte han i store kvanta for 20 år siden, og han er nå på siste esken.

Jeg håper kiosken vil eksistere i mange år til, med eller uten den fine tapen:) 





1 kommentar:

  1. Jeg tror den ble startet midt på 1990 tallet. Jeg burde selvsagt ha husket hva som var der før - jeg lurer på om det var platebutikk og kanskje en annen kiosk en periode.

    SvarSlett