tirsdag 21. august 2012

William sitt rom

Med et helt hus som skal fornyes har vi gjort noen prioriteringer. Det viktigeste er å få rommene til de to små ferdig, slik at de kan "flytte inn" og ha sitt sted som er i orden.

De skal ha rom i 2.etg, der har vi delt inn til to rom hvor det tidligere var et stort.

Så snekker-pappa`n har stått på hele døgnet for at det snart skal være ferdig.Vegger er revet,isolasjon er lagt inn, nye vegger er satt opp,vegger og gulv er lagt. Angrer kanskje litt på at vi valgte gipsplater på vegger og i taket. Det er ikke så lett å sparkle og pusse...
Men, nå er det gjort og et rom er klart!!

Jeg ønsker å ha det stilrent og enkelt i huset, det vil si mye hvitt og lyse materialer. Men så vil jeg også ha det hjemmekoselig og personlig. Så derfor fikk gutta velge seg hvert sitt tema på rommene sine. William gikk for fotball og Fredric bondegård. Jeg kjøpte Wallstickers hos Stiligevegger, og er så fornøyd. Det var gøy å feste merkene på veggen, så nå gleder jeg meg til bondegården skal opp.

Veggene har jeg malt hvite("Chi"). Listene kjøpte vi ferdigmalt, men jeg har gått over med et finish-strøk ("Chi", 40 i glans).
Gulvene er laminat, regner med at de får tøff behandling av de to små de neste årene.

Nå skal rommet til Fredric gjøres ferdig, så er det bare dager igjen til de får "flytte inn".


 William sitt rom, veggene er satt opp og malt.


 Gulvet er lagt, og fotball-hjørnet begynner å ta form.


Fotball-hjørnet er ferdig!


Døra kom opp seint en kveld:)

3 kommentarer:

  1. Det ser jo kjempestilig ut!!
    Spennende med eget hus og det å gjøre det til sitt eget!
    KOS DEG/DERE!

    SvarSlett
  2. Såååå fint det blei,venter spent på bondegården blir ferdig også.

    klem fra Sande

    SvarSlett